Sunday, December 27, 2009

misi denai raja asl-mat kilau tercapai...





erm.....program kembara alam..jelajah denai tu mmg best..tp penat sgt2..aku mcm xcye je aku dah merentasi banjaran titiwangsa..dr ulu slim ke raub....bayang kan...xpenah aku jln kaki smpai 9jam..dlm keadaan ujan lg tu..tp Alhamdulillah..aku berjaya harungi jua...hehehe...aku smpai umah kol 3 td...bertolak tghari td dr ulu sungai,raub...aku pose sunat asyura arini..mmg penat tp aku da niat nk pose arini...
hari jumaat lepas dlm kol 11.30 aku gerak ke ulu slim....pastu tgu jap smpai org blk smyg jumaat...program perasmian lak...pastu terus grak g pos bersih..tdo kt skolah sana..skolah org asli...tso rmai2 lam kelas...sejuk..mandi kol 3 tkut xsmpat..sume skali yg join dln 385 org..mlm tu bg2 group nk daki banjaran..aku group yg ke4..esoknya pas subuh pas breakfast,nek 4x4 kt kaki banjaran untuk memulakan xpdc...byk halangan...ujan lg..mula2 aku ok je...pastu kt dlm tu penuh ngan lumpur..2x aku jatuh..menyeberangi 14 sungai..best..lg best aku ditemani oleh pasukan 'smart' yg guide aku...die baik sgt....rmai2 jalan kaki mmg best..smpat skt buku lali..lenguh kt paha..tp bile smpai je..aku rs puas..rs xcye pun ade..tp ms nek 4x4 nk g kt lata lembik lg mencabar..bygkan la..kena himpt2..jln becak,licin..hampir jatuh.....huhu..pastu smpai2 je aku mndi kt lata lembik tu..
mlm plak ujan...aku tdo pas mkn mlm..kol 9 da lena...haha..x g pun mlm kebudayaan..ade band mlm tu..aku x join pun..tdo mati sbb da penat sgt..kol 2 aku sedar je baju aku da basah...mcm mn la aku tdo smpai xseda baju basah...terketar2 aku ms tdo....thn je....dh ;a toilet xde air..masalh btul...esoknya gerak kol 9 g ulu sungai,raub.,,majlis penutup wat kat situ..tghari lik upsi.....tdo lam bas...xseda ape...blk ni nk gnti tdo..esok da stat kuliah..kaki msh sakit2.....heee

1 comment:

  1. Saya bercadang nak merentasi banjaran dengan menggunakan 4x4.....tapi tak tahu keadaan jalan yang sebenar mcm mana apabila melepasi pos bersih.....adakah adik mempunyai gambar2 yang diambil semasa dalam perjalanan...minta share....atau email kat saya hisham6967@yahoo.com

    ReplyDelete